Структура тесту і формати завдань
1. Контрольну роботу
проводять у письмовій формі. Кожен учень отримує індивідуальний бланк із
завданням.
2. Тестування
триває 40 хв, з них 5 хв — організація класу, інструктаж учнів; 35 хв —
виконання тестових завдань.
3. Контрольна
робота передбачає такі формати тестових завдань:
а) завдання з вибором
однієї правильної відповіді (1–6);
б) завдання на
встановлення правильної послідовності (7);
в) завдання на
встановлення відповідності (8);
г) відкриті
завдання з короткою відповіддю (9–11);
ґ) відкриті
завдання з розгорнутою відповіддю (12).
Як
оцінити роботу
1. Правильне
виконання завдань 1–6 оцінюють 1 балом.
2. Виконання завдань 7–11 оцінюють у межах 2 балів:
2 бали
— завдання виконано правильно, дано повну ґрунтовну відповідь, правильно
встановлено послідовність чи відповідність;
1 бал
— завдання виконано частково, допущено неточності, відповідь не обґрунтована;
0 балів
— учень виконав завдання неправильно чи не приступив до виконання завдання.
3. Виконання завдання 12 оцінюють у межах 3 балів. Ураховують: зміст (висловлення
(обґрунтування) власної думки); логічність і послідовність викладу; використання засобів художньої виразності у
висловлюванні. Бали виставляють без урахування граматичних помилок.
Таблиця переведення набраних балів в
оцінку
Кількість
набраних балів
|
Оцінка
|
1
|
1
|
2–3
|
2
|
4–5
|
3
|
6–7
|
4
|
8–9
|
5
|
10
|
6
|
11–13
|
7
|
14–16
|
8
|
17
|
9
|
18
|
10
|
19
|
11
|
20
|
12
|
І варіант
Прочитай текст.
Загублені
рукавички
Товаришів у мене
багато — у школі, в нашому класі й у сусідських дворах. Але найбільше дружу з
Ігорем. Ми живемо в одному будинку й навчаємося в одному класі, і сидимо за
однією партою.
Яка в нас дружба —
судіть з такої пригоди.
Коли похолодало й
випав сніг, Ігореві, щоб не мерзли руки, купили зелені вовняні рукавички,
м’якенькі й теплі-теплі.
Я теж захотів такі
самі. Мама купила й мені.
Одного разу на
великій перерві ми кидалися сніжками. Як подзвонили на урок, припинили гру,
вбігли в клас, глянули — а в нас обох немає по рукавичці. У мене лівої, в Ігоря
— правої.
Наступної перерви
майже всім класом шукали. Перерили в шкільному дворі геть увесь сніг і не
знайшли.
— Ну, де вона
пропала? — сумував Ігор. — Тепер удома будуть лаяти….
— І мене
лаятимуть…. — журився я.
Після того вже й
учителів мало слухали на уроках. Все думали про загублені рукавички і про те,
як пояснити вдома, де вони поділися.
“А що, як віддати
йому свою рукавичку? — раптом подумав я. — У нього ж права, в мене — ліва.
Якраз і буде пара!..”
Авжеж, так і зроблю
— віддам свою. Тоді вдома не узнають, що він загубив, і не лаятимуть. Але якщо
вже віддавати Ігореві свою рукавичку, то треба, щоб і він про це не знав!..
Так і зробив.
Наприкінці останнього уроку засунув тихцем рукавичку в Ігорів ранець, глибоко,
на саме дно.
Однак вийшло
непередбачене, довелося самому дивуватися.
Коли я вдома виклав
на стіл зі свого ранця книжки та зошити, то разом з ними витягнув і зелену
вовняну рукавичку. Спершу подумав, що ми з Ігорем переплутали ранці. Таке вже
не раз було, бо вони однакові. Щоб остаточно переконатися в тому, подивився на
зошити. Ні, зошити мої. Значить, не переплутали. А як же тоді в мій ранець
потрапила оця рукавичка? Адже я добре пам’ятаю, що засовував її не у свій, а в
Ігорів.
Стривай, стривай,
рукавичка ж із правої руки! Тепер усе ясно… виявляється, Ігор теж хотів мене
виручити й засунув у мій ранець свою рукавичку. От сміхота, от комедія!..
Хапаю рукавичку і
мерщій до Ігоря. Тільки відчинив двері, відчиняються навпроти і його. Я тримаю
зелену вовняну рукавичку, і у нього в руці така ж…
За
Борисом Комаром
Виконай завдання.
І. Завдання 1– 6 з вибором однієї правильної
відповіді
1. Визнач
жанр твору.
А казка
Б оповідання
В легенда
2. У якому
реченні описано пригоду, що сталася з персонажами твору?
А “Ми живемо в одному будинку й навчаємося в одному класі,
і сидимо за однією партою”.
Б “Як подзвонили на урок, припинили гру, вбігли в клас,
глянули, а в нас обох немає по рукавичці”.
В “Все думали про загублені рукавички і про те, як пояснити
вдома, де вони поділися”.
3. Яку з
ознак справжньої дружби продемонстрували дійові особи твору?
А справжні
друзі завжди готові прийти на допомогу
Б справжні друзі вміють слухати
В справжні друзі ніколи не змагаються
4. Які слова
тексту передають переживання хлопців через пригоду, що з ними сталася?
А “…все думали про загублені рукавички”
Б “…як пояснити вдома, де вони (рукавички)
поділися”
В “…засунув тихцем рукавичку в ранець”
5. Обери
рядок, у якому записано речення, що допомагає краще уявити стосунки між
хлопцями.
А “Ігор теж хотів мене виручити й засунув у мій ранець свою рукавичку”
Б “Стривай, стривай, рукавичка ж із правої руки!”
В “Після того вже й учителів мало слухали на уроках”
6. Яке прислів’я
найточніше виражає основну думку твору?
А Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже
Б Друзі пізнаються в біді
В Дружба та братство — найбільше багатство
ІІ. Завдання 7 на встановлення правильної послідовності
7. Розташуй
пункти плану твору в правильній послідовності.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
6
|
А Пошуки рукавичок.
Б Як виручити друга?
В Купили рукавички.
Г Що знайшли хлопці в своїх ранцях?
Ґ Зустріч хлопців на сходовому майданчику
Д Загубили по рукавичці.
ІІІ. Завдання 8 на
встановлення відповідності
8. Установи
відповідність між словами і їхніми лексичними значеннями.
А комедія
Б тихцем
В ранець
1 потай, непомітно, криючись
2 школярська сумка, яку носять на спині
3 драматичний твір з веселим, смішним сюжетом
А
|
|
Б
|
|
В
|
ІV. Відкриті завдання 9–11 з короткою відповіддю
9. Чому учні
всього класу перерили в шкільному дворі увесь сніг?
___________________________________________________________________
10. Вибери з
тексту три найвлучніші, на твою думку, слова, які використав автор для опису
рукавичок, і запиши їх.
___________________________________________________________________
11. Запропонуй
власний заголовок до прочитаного твору. Запиши його.
____________________________________________________________________
V. Відкрите завдання
12 з розгорнутою відповіддю
12. Як могли
б розвиватися події, пов’язані з загубленими рукавичками, якби хлопці не були
справжніми друзями? Свою думку обґрунтуй.
________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ варіант
Прочитай текст.
Велосипед
для Катрусі
Тієї осені Катрусі
купили велосипед. О, скільки щастя! У її старшого братика Дениса давно вже був
великий, з рамою. Він часто возив на ній Катруську, коли батьки казали. А по
своїй волі катати не хотів. Тож мрією дівчинки був свій, власний велосипед.
Що й казати,
Катруська просто марила цією покупкою.
А тут уже
наступного дня батьки привезли новенького, лискучого червоного велосипедика. Ох
і щаслива була дівчинка — її мрія здійснилася!
Та тут нагодився
братик і геть зіпсував настрій сестрі:
— Малече, ти
спочатку навчися їздити на ньому!
— Синку, не ображай
сестру, вона навчиться, обов’язково. Ти ж також колись не вмів, а потім
навчився. Доню, ходімо вчитися!
Вони вийшли з
квартири. Денис — за ними. Катруся вилізла на сидіння, яке тато підкрутив
спеціально для неї, стиснула ручками кермо і поглядом тріумфатора обвела всіх
навколо. Мовляв, от я сиджу на велосипеді — своєму, власному, а зараз поїду.
Як тільки тато
відпустив велосипед, Катруська скрутила кермо і наїхала пряменько на дерево.
Коли тато з Денисом добігли до місця пригоди, то знайшли там покарлючений
велосипедик і Катрусю, яка сиділа на траві й тільки кліпала очима.
— Тату,
відремонтуй, будь ласка, чимшвидше мого велосипедика, а то так ще й літо мине,
а я не навчуся їздити, — тихо промовила Катруся.
За день
велосипедика було відремонтовано, і Катруся продовжувала падати. Вона набивала
синці й здирала лікті та коліна, доки не навчилася тримати кермо у правильному
напрямку і не перехилятися набік. Словом, доки не навчилася їздити сама без
підтримки.
З того великого дня
вона майже не злізала зі свого залізного друга. І до подружок, і до бабусі, й
до магазину на ньому їздила. Вона не тямила себе від щастя відтоді, як їй
купили велосипед.
Та якось Денис
прийшов додому дуже засмучений, бо зламав свого велосипеда — врізався в дерево.
— Не переживай! На
моєму їздитимеш — поділимося якось.
Денис аж очі
витріщив на сестру від подиву. Але відразу йому стало соромно, що от він колись
не хотів катати Катрусю на своєму велосипеді, а тут вона так просто пропонує
йому свій. Денис підійшов до Катруськи, обійняв і вперше в житті зрозумів, що
кращого друга, ніж його маленька сестра, у нього немає.
За
Дариною Мурмуєнко
Виконай завдання.
І. Завдання 1–6 з
вибором однієї правильної відповіді
1. Визнач
жанр твору.
А легенда
Б казка
В оповідання
2. У якому
реченні описано головну подію, що сталася з Катрусею?
А “Катруська просто марила цією покупкою”
Б “Малече, ти спочатку навчися їздити на ньому!”
В “Тієї осені Катрусі купили велосипед”
3. Яку з
ознак справжньої дружби демонструє героїня твору?
А справжні друзі завжди раді вашим успіхам
Б справжні друзі завжди готові прийти на допомогу
В справжні
друзі не нав’язливі
4. У яких рядках
автор розкриває захоплення героїні від їзди на велосипеді?
А “Катруся вилізла на сидіння, яке тато підкрутив
спеціально для неї, стиснула ручками кермо і поглядом тріумфатора обвела всіх
навколо”.
Б “Катруся продовжувала падати. Вона набивала синці й здирала лікті та
коліна, доки не навчилася тримати кермо у правильному напрямку і не
перехилятися набік”.
В “З того великого дня вона майже не злізала зі свого залізного друга. І до
подружок, і до бабусі, й до магазину на ньому їздила”.
5. Обери рядок, у
якому записано речення, що допомагає краще уявити стосунки між героями твору.
А “Не переживай! На моєму їздитимеш — поділимося якось”.
Б “За день велосипедика було відремонтовано, і Катруся
продовжувала падати”.
В “Денис аж очі витріщив на сестру від подиву”.
6. Яке прислів’я
найточніше виражає основну думку твору?
А Без біди друга не пізнаєш
Б Людина без друзів, що дерево без коріння
В Вірний приятель — то найбільший скарб
ІІ. Завдання 7 на встановлення правильної послідовності
7. Розташуй пункти
плану твору в правильній послідовності.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
6
|
А Перший виїзд Катрусі на велосипеді.
Б Здійснилася мрія Катрусі.
В Пригода з Денисом.
Г Зміна ставлення Дениса до сестри.
Ґ Чому зіпсувався настрій у Катрусі?
Д Катруся навчилася їздити на велосипеді.
ІІІ.
Завдання 8 на встановлення відповідності
8. Встанови
відповідність між словами і їхніми лексичними значеннями.
А тріумфатор
Б покарлючений
В кермо
1 пристрій для керування
2 сильно зігнутий, викривлений
3 той, хто досягнув успіху, переміг у чому-небудь
А
|
|
Б
|
|
В
|
ІV. Відкриті завдання 9–11 з короткою відповіддю
9. Чому Денис
змінив ставлення до сестри?
___________________________________________________________________
10. Вибери з тексту
три найвлучніші, на твою думку, слова, які використав автор для опису
Катрусиного велосипеда, і запиши їх.
____________________________________________________________________
11. Запропонуй
власний заголовок до прочитаного твору. Запиши його.
____________________________________________________________________
V. Відкрите завдання
12 з розгорнутою відповіддю
12. Як могли б
розвиватися події після поломки Денисового велосипеда, якби Катруся не виявилась
справжнім другом для брата? Власну думку обґрунтуй.
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Немає коментарів:
Дописати коментар