Зразки ДПА з української мови



Структура тесту і формати завдань
підсумкової контрольної роботи (ДПА)
 з української мови
(4 клас)
1.     Контрольна робота проводиться у письмовій формі. Кожен учень отримує індивідуальний бланк із завданням.
2.     Тестування триває 40 хв., з них 5 хв. – організація класу,    інструктаж учнів; 35хв. – виконання тестових завдань.
3.     Контрольна робота  містить такі формати тестових завдань:
а) завдання з вибором однієї правильної відповіді ( завдання 3.1, 3.2; 4; 5.1, 5.2; 6.1);
б) відкриті завдання з короткою відповіддю ( завдання 5.3; 5.4; 6.2);
в) відкрите завдання з розгорнутою відповіддю ( завдання 2).

Як оцінити роботу
        
Написання диктанту оцінюється  в межах 3 балів:
3 бали,  якщо учень не допустив помилок;
2 бали, якщо допущено одну - три помилки;
1 бал, якщо допущено чотири і більше помилок.

Виконання творчого завдання - у межах 3 балів, по 1 балу за:
·        зміст висловлювання;
·        використання виражальних засобів мови;
·        грамотність.

Перевірка мовних знань:
§  завдання 3.1, 3.2, 4, 5.1, 5.2, 5.3, 6.1 - по 1 балу за  правильну відповідь;
§  завдання 5.4 – 2 бали: по одному балу за кожний правильно записаний синонім до слова;
§  завдання 6.2 – 3 бали: три  бали – за правильно виконане відмінювання; два бали, якщо допущено одну - дві помилки; один бал – допущено три і більше помилок

Шкала переводу набраних балів в оцінку:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
1
2
3-4
5-6
7-8
9
10-11
12-13
14-15
16
17
18





Послухай текст «Лисиця» (Додаток 1) .
1. Напиши диктант

2.  Творче завдання до тексту
·        Склади і запиши  кінцівку  тексту «Лисиця»  відповідно  до логіки загального змісту. Пиши грамотно.

 Завдання для перевірки мовних  знань
Завдання 3.
 3.1. Обери рядок, у якому розділові знаки при однорідних членах речення розставлено правильно
А       Маленькі лисенятка їли, бавилися й спали.
Б       Маленькі лисенятка їли, бавилися, й спали.
В       Маленькі лисенятка їли бавилися, й спали.

            3.2. У якому часі вжито дієслова у реченні «Приніс його в сарай, облаштував кубельце, дав м'яса та води». ?
А       У теперішньому
Б       У минулому
В       У майбутньому

Завдання 4.
Обери рядок, у якому записано лише спільнокореневі слова
         А       Лисиця, лисенятка, лисяча, лисеня
         Б       Лисиця, лисиці, лисицею, (у) лисиці
         В       Лисеня, лисенятка, лисенятком, лисенятку

Завдання 5.
  Прочитай речення: А навесні у неї появилися маленькі лисенятка.
 5.1.  У якому відмінку вжито прикметник у даному реченні?
А      У знахідному
Б       У давальному
В       У називному

5.2. Обери рядок, у якому записано займенник
         А       Навесні
         Б       (У) неї
         В       Лисенятка

5.3. Із речення  (п. 5.1) випиши  словосполучення дієслова з прислівником.
_______________________________________________________________

5.4. Добери два синоніми до слова «маленькі». Запиши їх
Маленькі -  ______________________________________________________


Завдання  6.
6.1. У якому рядку всі слова записано в алфавітному порядку?
     А       Корінь, кубельце, сосна,  навесні, нора, лисеня
     Б       Корінь, кубельце, лисеня, навесні, нора, сосна
     В       Навесні, нора, кубельце,  корінь, лисеня, сосна

6.2. Вибери з-поміж слів (п.6.1)  один іменник жіночого роду (на вибір)  та провідміняй його
Н.в. _____________________________________
Р.в. _____________________________________
Д.в. _____________________________________
З.в. _____________________________________
О.в. _____________________________________
М.в. _____________________________________
Кл. в. ____________________________________



Додаток 1
Текст для диктанту
Лисиця
         Восени під коренем старої сосни лисиця вирила нору. Стала вона там жити.
         А навесні у неї появилися маленькі лисенятка. Лисиця доглядала їх, годувала, гріла своїм тілом.
         Одного разу юннат побачив лисячу нору. Ввечері він взяв одне лисеня додому. Приніс його в сарай, облаштував кубельце, дав м'яса та води. Але лисеня нічого не хотіло їсти. Ранком в сараї лисеняти вже не було…



Немає коментарів:

Дописати коментар